پوست / مو / زیبایی

مراقبت های ویژه از پوست و مو و زیبایی

پوست / مو / زیبایی

مراقبت های ویژه از پوست و مو و زیبایی

مراقبت های ویژه از پوست و مو و زیبایی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نازک شدن مو و ریزش آن مشکلی جدی است، خصوصاً برای خانم‌ها. در اینجا هفت علت نازک شدن مو و نکاتی برای کنترل آن آورده شده است.

استرس روحی


بدن ما به استرس از راه‌های متفاوتی واکنش نشان می‌دهد.ریزش مو یکی  از آن‌هاست. استرس عاطفی می‌تواند محرکی برای کاهش چشمگیر یا حتی توقف چرخه‌ی عادی رشد مو باشد. درمان و کاهش استرس با کمک پزشک باعث می‌شود به  مرور زمان دوباره موهای شما رشد عادی پیدا کند.


استرس فیزیکی


مانند استرس عاطفی، بدن ما به استرس فیزیکی مانند بیماری‌ها، جراحات یا جراحی با ریزش مو واکنش نشان می‌دهد. استرس فیزیکی اغلب با مصرف دارو همراه است و در نهایت خود آن گاه منجر به استرس عاطفی نیز می‌شود. شما برای درمان نیاز به زمان دارید. بازسازی موهای شما پس از یک استرس فیزیکی تا حد زیادی به  این بستگی دارد که بدن چگونه درمان شده و به حالت عادی برمی‌گردد.

  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

هوشنگ احسانی متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت: پوست مهمترین عضو بدن است که در سالهای اخیر شاهد ایجاد سرطانهای پوستی در بین مردم هستیم.


وی افزود: دو نوع سرطان ملانوم و غیرملانوم در پوست ایجاد می شود که مهمترین عامل هر دوی آنها تماس با اشعه ماوراء بنفش خورشید است.


این متخصص تغذیه در ادامه گفت: ملانوم خطرناکترین نوع سرطان پوست به شمار می آید که عمدتا به دیگر اعضای بدن نیز سرایت می کند این نوع از سرطان پوست علاوه بر تماس طولانی با نور آفتاب در کسانی که سابقه داشتن خال را روی پوست خود دارند و افراد بین 35 تا 50 سال بروز می کند.


وی بیان کرد: دسته دیگر از سرطانهای پوستی غیر ملانومها هستند که بیشتر به صورت ضایعات پوستی کوچک مثل زخم بر روی سر،‌صورت و پشت دست ایجاد خواهند شد جالب است بدانید افرادی که رنگ پوستشان روشن است بیشتر دچار این عارضه می شوند.


احسانی در پایان خاطر نشان کرد: بهتر است برای پیشگیری از این نوع سرطانها به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار نگیریم ودر صورت مشاهده هر گونه زخم به پزشک متخصص مراجعه کنیم.



  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

یکی از همه کاره ترین روغنها برای پوست، بدن و موی شما که دارای عملکردی عالی است، را می توانید در کمد آشپزخانه تان پیدا کنید. این بار در مورد روغن نارگیل صحبت نمی کنیم ــ منظورمان روغن بادام شیرین است.


دونا فولر،مدیر برند InstaNatural (یک خط مراقبت از پوست که از مواد تشکیل دهنده ارگانیک و طبیعی استفاده می کند) می گوید: روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد.

 

روغن بادام محتوی اسید چرب بالاتری نسبت به هر روغن دیگری دارد و غنی از ویتامین های A،B1،B2،B6  و E، بعلاوه زینک، منیزیم و کلسیم، و بنابراین یک مرطوب کننده قوی است. در عین حال بطور شگفت آوری سبک و غیر چرب است و همچنین برگ برنده پوست های حساس و مستعد آکنه است، چون منافذ را مسدود نمی کند.

  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

وقتی جلوی آینه می ایستید تنها بفکر تیپ زدن نباشید شاید با دقت بیشتر در چهره تان در آیینه بتوانید یک بیماری یا اختلال را در خود شناسایی کنید و موجب پایداری سلامتی تان شوید. 

زردی صورت و چشم‌ها, موی زائد در صورت, رنگ‌ پریدگی صورت, خشکی لب, ترک گوشه های دهان, چشمان پف کرده, چین و چروک صورت 

 

از آنجا که بخش‌های مختلف صورت مانند یک نقشه عمل کرده و وضعیت سلامتی شما را نشان می‌دهند، در نتیجه اگر بدانید کدام بیماری‌ها علائمی از خود را در صورت نشان می‌دهند، می‌توانید سلامت خود را کنترل کنید. وقتی جلوی آینه می ایستید تنها بفکر تیپ زدن نباشید شاید با دقت بیشتر در چهره تان در آیینه بتوانید یک بیماری یا اختلال را در خود شناسایی کنید و موجب پایداری سلامتی تان شوید. 

 

  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

ظاهر شدن دانه‌های ریز روی صورت شما تاثیر زیادی در چهره‌تان دارد و گاه حتی با آرایشی مناسب هم نمی‌توان تاثیر جوش‌های قرمز را در چهره کم کرد. از طرفی گاه استفاده مداوم از کرم‌پودر هم می‌تواند باعث تشدید آکنه شود.‌ 


افراد زیادی در اطراف شما دچار آکنه هستند و شما تنها فردی نیستید که به آکنه دچار هستید، برای درمان آکنه باید نوع آن را بشناسید و بتوانید آنها را در صورت خود شناسایی کنید تا باتوجه به نوع آکنه آن را درمان کنید. با دانستن اطلاعات می‌توانید خودتان در خانه جوش‌ها را درمان کنید. البته در مواقع حساس بهتر است حتما با پزشک مشورت کنید تا بررسی‌های کافی در این ارتباط به عمل آید.


چه کسانی از آکنه رنج می‌برند؟

  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰


گونه‌های گرد و توپُر می‌توانند نشان‌دهنده جوانی هر فردی باشند، اما روند پیری معمولا قابلیت ارتجاعی مطلوب را از عضله‌های صورت می‌گیرد و درنهایت باعث افتادگی پوست صورت می‌شود. همان‌طور که عضله‌های مختلف بدن به ورزش کردن نیاز دارند، عضله‌های صورت از جمله گونه ها نیز با ورزش کردن تقویت می‌گردند. 

 

انجام دادن ورزش‌های مخصوص صورت به‌طور منظم می‌تواند باعث توپُر شدن گونه‌ها شما و سفت شدن گونه ها شود. یکی از روش‌های ورزشی موثر برای این کار، روش ساچمو است که به‌نام لویی آرمسترانگ ثبت شده است. برای انجام دادن این ورزش، ابتدا باید یک نفس عمیق بکشید و درحالی که لب‌های‌تان را کاملا بسته‌اید، گونه‌ها را مثل نوازندگان شیپور محکم باد کنید. در ادامه، هوا را حدود ۵ ثانیه در داخل گونه‌ها نگه دارید و رها کنید. این کار باید ۱۰ مرتبه تکرار شود. 

 

فشار آوردن نسبی به عضله‌های صورت و گونه ها، مانند عضله‌های نقاط دیگر بدن، می‌تواند به فعال کردن عضله‌های آن کمک کند. برای این کار باید انگشت اشاره را به‌آرامی روی هر گونه فشار دهید و گونه‌ها را سفت کنید. 

 

لبخند زدن با دهان باز و پایین آوردن چانه‌ها نیز تاثیر مثبتی در فعال کردن عضله‌های صورت و گونه‌ها دارد. این کار هر بار باید حدود ۲۰ مرتبه تکرار شود. 

  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

صورت را بتراشید 

 

برای جلوگیری از این مساله هزار و یک راه نادرست پیشنهاد می‌شود که اغلب آنها به جای آن که به سلامت پوست کمک کنند،‌ باعث آسیب بیشتر به پوست می‌شوند. بهترین راهکارها،‌ روش‌های غیرتهاجمی است که با ایجاد آرامش باعث بهبود کیفیت پوست و جلوگیری از افتادگی پوست صورت و ماهیچه‌های آن می‌شود. 

 

رازهای جالب پیر نشدن پوست 

  

  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

افزایش هورمون‌های جنسی مردانه در نیمی از زنان مبتلا به هیرسوتیسم دیده می‌شود. این افزایش می‌تواند به علل مختلفی ایجاد شود. به‌عنوان مثال در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک آندروژن‌ها (هورمون‌های جنسی مردانه) افزایش می‌یابند.


هیرسوتیسم به شرایطی اطلاق می‌شود که در آن موهای زائد و ناخواسته در صورت و بخش‌های مختلف بدن می‌روید و معمولاً این موها ضخیم و تیره هستند. این موهای غیر طبیعی غالباً در مناطقی که مردان رویش مو دارند رشد می‌کند که از آن جمله می‌توان به صورت، سینه و پشت اشاره کرد.


در بعضی از موارد رویش این موها طبیعی بوده و در افراد مختلف متفاوت است. اما در حدود نیمی از موارد هیرسوتیسم با افزایش سطح هورمون‌های جنسی مردانه که آندروژن نامیده می‌شود همراه می‌باشد. اگر چه در موارد نادری نیز مشکلات زمینه ساز جدی دیگری نظیر سندرم کوشینگ وجود دارد.

  • مهناز محبی