پوست / مو / زیبایی

مراقبت های ویژه از پوست و مو و زیبایی

پوست / مو / زیبایی

مراقبت های ویژه از پوست و مو و زیبایی

مراقبت های ویژه از پوست و مو و زیبایی

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از گلیسیرین می توانید برای سلامت پوست و موهای‌تان هم استفاده کنید. خرید کرم‌های گران قیمت را فراموش کنید و با کمی صبر و حوصله با استفاده از خواص گلیسیرین به اهداف خود برسید. 

خواص گلیسیرین 

 

گلیسیرین از آن دسته از موادی است که مادربزرگ‌ها همیشه برای شادابی پوست و موی خود استفاده می‌کردند. تنها خاصیت استفاده از این روغن، مرطوب کردن پوست نیست و در بسیاری از محصولات سلامت و زیبایی پوست استفاده می‌شود. گلیسیرین می‌تواند رطوبت را به خود جذب کند و طراوت را به چهره شما بازگرداند. کافی است کمی بیشتر درباره خواص این روغن بدانید تا بتوانید ماسک‌های زیادی را با آن درست کنید.  

 

از گلیسیرین می توانید برای سلامت موها و ناخن‌های‌تان هم استفاده کنید. خرید کرم‌های گران قیمت را فراموش کنید و با کمی صبر و حوصله از مواد طبیعی برای درمان و زیبایی موهای خود استفاده کنید.نگران چرب شدن بیش از اندازه پوست و موی خود هم نباشید، گلیسیرین بدون اینکه باعث چربی زیاد شود،‌ رطوبت کافی را به پوست می‌دهد. اگر با مشکل خشکی پوست رو به رو هستید، این مطلب برای شماست.  

 

  

  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

اگر دوست دارید پوست شادابی داشته باشید توصیه می کنیم این مطلب را بخوانیم .

تا حد امکان از تماس مستقیم با آفتاب پرهیز کنید به این منظور از پوشش محافظ، کلاه و عینک استفاده کنید و مصرف کرم های ضد آفتاب را فراموش نکنید.

پوست را به طور منظم و روزانه شست وشو دهید و از صابون های ملایم و بدون بو استفاده کنید.

پس از هر بار استحمام و شست وشو، از کرم های مرطوب کننده مناسب استفاده کنید این کار روند پیری پوست را کند و از مشکلات پوستی پیشگیری می کند.

در پایان روز، آرایش روی پوست را پاک کنید و هرگز با پوست پاک نشده، به رختخواب نروید.

 

از لوازم آرایش استاندارد و ترجیحا بدون بو استفاده کنید.

 

روزانه 8 تا 10 لیوان آب بخورید و با این کار پوست خود را مرطوب و شاداب نگه دارید.

 

مصرف غذاهای چرب، شور، شیرینی جات، غلات تصفیه شده را کاهش دهید.

 

ورزش منظم باعث بهبود جریان خون، حفظ سلامت پوست و طراوت پوست می شود.

 

از مصرف سیگار بپرهیزید زیرا موجب از بین رفتن شادابی و زیبایی پوست می شود.

 

به اندازه کافی خواب و استراحت داشته باشید.


  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

یک متخصص تغذیه گفت: ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری می‌کند و پوست سر را سالم نگه می‌دارد.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: رزماری (اکلیل کوهی) گیاهی مناسب برای میانسالان است و درمان دردهای عضلانی و رماتیسمی مفید است.

وی گفت: اکلیل کوهی یک بوته همیشه سبز است و به دمای سرد حساس است. به دلیل داشتن ماده شیمیایی به نام کارنسیک اسید است و دارای مزه خاصی است. این ماده با دیگر فیتوکمیکال‌ها مانند لیکوپن گوجه فرنگی ترکیب می‌شود و سلول‌های سرطانی را می‌کشد.

صفوی گفت: از اکلیل کوهی به عنون چاشنی در غذاها استفاده می‌شود و اگر به خوبی خشک شود داخل شیشه‌های غیرقابل نفوذ به مدت طولانی نگهداری می‌شود.

وی اضافه کرد: روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد و در سهولت ترشح و دفع صفرا مفید است. در بیماری‌های یرقان و نارسایی کبد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف رزماری (اکلیل کوهی) برای برطرف کردن ضعف عمومی و خستگی مفرط برای افرادی که دوره نقاهت را می‌گذرانند.

صفوی افزود: مصرف موضعی این روغن می‌تواند، موجب بروز خارش و قرمزی شود و ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری می‌کند و پوست سر را سالم نگه می‌دارد.

  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

دکتر غلامرضا عشقی متخصص بیماری‌های پوست و مو،  گفت: بیش از ۹۰ درصد جوش‌های ایجاد شده بر روی صورت و بدن، هیچ ارتباطی به اعصاب و عصبی شدن ندارد. تنها ۱۰ درصد از جوش‌های صورت ممکن است بر اثر حالت‌های نامتعادل روحی، ناراحتی و عصبی به وجود آید که البته آن هم جنبه علمی ندارد. 

 

  

جوش زدن، دلایل و درمان آن 

تغییرات و اختلالات هورمون عامل ایجاد جوش است 

 

یکی از علل به وجود آمدن جوش‌های صورت تغییرات و اختلالات هورمون است که بیشتر در سنین بعد از بلوغ و در سیکل قاعدگی خانم‌ها ایجاد می‌شود. 

 

  

  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

گوجه فرنگی ها دارای ویژگی های مرطوب کننده می باشد و می توانند برای رفع گودی زیر چشم مورد استفاده قرار گیرند.یکی از نگرانی های افراد امروزه رفع چروک و گودی زیر چشم می باشد زیرا وجود این عوامل در اطراف چشم شما باعث می شود پیر تر از سن واقعی خود و خسته به نظر برسید. در این مطلب به معرفی و آموزش طرز تهیه 4 ماسک دور چشم خواهیم پرداخت.

یکی از قسمت های حساس صورت چشم ها و پوست دور چشم می باشد که مراقبت و حفظ سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب به معرفی ۴ ماسک دور چشم طبیعی برای رفع چروک و سیاهی دور چشم می پردازیم. امیدواریم با استفاده از این ماسک های طبیعی دور چشمی شاداب و روشن داشته باشید.
  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰


میخچه و پینه ی پا دارای بر جستگی ها، توده های باقی مانده از سلول های مرده ای هستند که حاصل اصطکاک و بر خورد بین پاها و کفش و حتی بین استخوان های مجاور پا می باشد. 

 

عوامل ایجاد میخچه پا مختلف هستند اما شایع ترین عامل ایجاد میخچه استفاده از کفش نامناسب است.(کفش های تنک، نک تیز،پاشنه بلند و  پلاستیکی ) 

 

  • مهناز محبی