پوست / مو / زیبایی

مراقبت های ویژه از پوست و مو و زیبایی

پوست / مو / زیبایی

مراقبت های ویژه از پوست و مو و زیبایی

مراقبت های ویژه از پوست و مو و زیبایی

  • ۰
  • ۰

هوشنگ احسانی متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت: پوست مهمترین عضو بدن است که در سالهای اخیر شاهد ایجاد سرطانهای پوستی در بین مردم هستیم.


وی افزود: دو نوع سرطان ملانوم و غیرملانوم در پوست ایجاد می شود که مهمترین عامل هر دوی آنها تماس با اشعه ماوراء بنفش خورشید است.


این متخصص تغذیه در ادامه گفت: ملانوم خطرناکترین نوع سرطان پوست به شمار می آید که عمدتا به دیگر اعضای بدن نیز سرایت می کند این نوع از سرطان پوست علاوه بر تماس طولانی با نور آفتاب در کسانی که سابقه داشتن خال را روی پوست خود دارند و افراد بین 35 تا 50 سال بروز می کند.


وی بیان کرد: دسته دیگر از سرطانهای پوستی غیر ملانومها هستند که بیشتر به صورت ضایعات پوستی کوچک مثل زخم بر روی سر،‌صورت و پشت دست ایجاد خواهند شد جالب است بدانید افرادی که رنگ پوستشان روشن است بیشتر دچار این عارضه می شوند.


احسانی در پایان خاطر نشان کرد: بهتر است برای پیشگیری از این نوع سرطانها به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار نگیریم ودر صورت مشاهده هر گونه زخم به پزشک متخصص مراجعه کنیم.



  • ۹۵/۰۷/۲۴
  • مهناز محبی

سرطان ملانوم

سرطان پوست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی